Wat is nu echt de makkelijkste manier om je (potentiele) klanten van de service te voorzien die zij verwachten? Deze vraag komt op bij veel ondernemers en hun werknemers. Er zijn zeker een aantal manieren voor een extra goede service. Heb je een klantenservice dat bestaat uit een enthousiast team dan is de kans groot dat het telefonisch allemaal goed verloopt. Toch is een misschien wel handigere manier van service de zogeheten ‘live chat’. Zo een live chat wordt gebruikt om klanten bijna de gehele dag snel online te kunnen helpen. Wil je meer weten over deze live chat dan ben je bij deze blog zeker aan het juiste adres.
Waarom is een live chat handig?
Met een live chat kun je er voor zorgen dat bezoekers van je pagina ook buiten de werkuren goed geholpen kunnen worden. Elke dag van de week kunnen bezoekers van jouw website zich namelijk tot 23 uur wenden tot de live chat. Op het moment dat mensen snel een reactie krijgen en hun vraag dus beantwoordt wordt is het een stuk fijner om gebruik te maken van de website. De klanttevredenheid zal hierdoor hoog zijn.
Haal meer conversie uit een live chat
Het grootste deel van de bezoekers op je website zit nog met onduidelijkheid. Daarom verlaten zij de website weer zonder iets te hebben gedaan. De reden blijkt vaak onduidelijkheid. Een live chat kan zeker voor dit probleem een oplossing zijn. Als er onduidelijkheid is over iets op de website dan kunnen mensen gebruik maken van de live chat. Zo kunnen zij vooralsnog een antwoord krijgen op dat waar onduidelijkheid over heerst. De kans dat zij tot conversie overgaan wordt daarmee gelijk enorm vergroot. Na het toevoegen van een chat op de website zal je veel meer doelen gaan bereiken op het gebied van conversie.
Hoe installeer ik een live chat?
Je kunt er voor kiezen om een chat uit te besteden. In dat geval kun je er ook op vertrouwen dat het ervaren chat operators zijn die jouw klanten van de juiste informatie kunnen voorzien. uiteraard houd je wel het inzicht in de gevoerde chats. Zo kun je ook zien naar aanleiding van hoeveel en welke chats mensen zijn overgegaan tot actie. Daardoor krijg je een beter inzicht over de dingen die niet helder zijn op je website. Je kunt dan ook overwegen om veelgevraagde informatie op je goed op je website neer te zetten. Bezoekers kunnen in de toekomst dan gewoon zelf het antwoord op hun vraag vinden. Kortom er zitten veel voordelen aan het uitbesteden van een chat..